Σελίδες

Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

ΛΑΜΔΑ

Λογισμικό Ανίχνευσης Μαθησιακών Δεξιοτήτων και αδυναμιών:ΛΑΜΔΑ
Τάξεις Β’-Δ Δημοτικού. ΥΠΕΠΘ- ΕΠΕΑΕΚ (11),
Τάξεις Ε’ Δημοτικού - Β’ Γυμνασίου. ΥΠΕΠΘ-ΕΠΕΑΕΚ (12)
Πρωτόπαπας, Α.& Σκαλούμπακας, Χ. (2007).



Το ΛΑΜΔΑ αναπτύχθηκε στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αποτελεί μέρος ευρύτερου έργου με τίτλο «Κατασκευή και στάθμιση 12 διερευνητικών-ανιχνευτικών εργαλείων (κριτηρίων) των μαθησιακών δυσκολιών», το οποίο υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με άλλα Πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς της χώρας.

Τα 2 εργαλεία που κατασκευάστηκαν και σταθμίστηκαν από το ΙΕΛ είναι συστοιχίες δοκιμασιών ενδοατομικής αξιολόγησης για την έγκαιρη και συστηματική ανίχνευση και διαγνωστική αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών.

Ειδικότερα: Το 1ο Εργαλείο (αναφέρεται ως 11ο Εργαλείο στη σειρά αρίθμησης των εργαλείων όλου του έργου) έχει ως θέμα «Αυτοματοποιημένη διερεύνηση (με την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού) ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην παραγωγή και πρόσληψη γραπτού και προφορικού λόγου για μαθητές Β΄- Δ΄ Δημοτικού». Σκοπός του εργαλείου αυτού είναι ο εντοπισμός των μαθητών με πιθανές ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην πρόσληψη, επεξεργασία, και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, δηλαδή των δυσκολιών εκείνων που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και ως εκ τούτου αποτελούν σημαντικό εκπαιδευτικό πρόβλημα.

Στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού σχολείου και στο Γυμνάσιο ο εντοπισμός των μαθησιακών δυσκολιών έχει ως στόχο την ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση για την υποστήριξη των μαθητών στην παρακολούθηση του σχολικού προγράμματος και την αποτροπή της εγκατάλειψης του σχολείου και άλλων αρνητικών επιπτώσεων στο μέλλον (σε επίπεδο επαγγελματικής, κοινωνικής, και προσωπικής ανάπτυξης).

Ειδικότερα, σκοπός του συγκεκριμένου,( 12ου εργαλείου) είναι ο έγκυρος και αξιόπιστος αυτοματοποιημένος εντοπισμός των μαθητών που χρειάζονται ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη σε τομείς γραπτού και προφορικού λόγου, χωρίς να απαιτείται εξαρχής εξειδικευμένο προσωπικό, σε σύντομο χρονικό διάστημα, με χαμηλό κόστος, με υψηλή εγκυρότητα και αξιοπιστία.




Η Διεύθυνση του ΙΕΛ είναι:
Aρτέμιδος 6 & Επιδαύρου, 15125, Μαρούσι, Τηλ/Φαξ: 210-6854270